Pengaruh Brand Association terhadap Keputusan Pembelian Air Mineral Merek Aqua

Fernante Muhibi, Syaifuddin Fahmi

Abstract


This study aims to describe whether brand association influences the purchasing decision of Aqua brand mineral water customers (PT Livia Mandiri Sejati Kota Pasuruan). The method used in this research is descriptive method with quantitative approach. Where the brand association factor consists of, price, product quality, brand, and promotion. Of all the factors whether it influences the decision to purchase Aqua brand mineral water in Pasuruan City. This research was conducted using a case study method where data were obtained through questionnaires to 135 respondents. The population in this study are consumers in the Pasuruan city area who have ever bought or consumed Aqua. The technique in sampling is non probability sampling with convenience sampling type. The data collection method used in this study was a questionnaire. Furthermore, from the data obtained normality test, multicollinearity test, heteroscedacity test, multiple linear regression test, F test, t test and coefficient of determination test. From the results of data analysis, brand association factors simultaneously influence the decision to purchase Aqua brand mineral water in the Pasuruan City area.

Full Text:

PDF

References


Stanton, William J. (2001). Prinsip pemasaran. Erlangga,

Jakarta

Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity: Capitalizing on the value of a brand name. New York: Free Press

Aaker, Freddy Rangkuti . (2002). The Power of Brand. Jakarta, Gramedia Pustaka Utama.

Basu Swastha DH, 1996, Azas-azas Marketing, Edisi ke tiga, Liberty, Yogyakarta.

Muhammad Romadhoni. (2015). “Pengaruh Citra Merek (Brand Image) Terhadap Pengambilan Keputusan Pembelian Sepatu NIKE Pada Mahasiswa FIK UNY .” Skripsi. Fakultas Ilmu Keolahragaan, Universitas Negeri Yogyakarta.

Sugiyono. (2003). Metode Penelitian, Bandung: Alafbeta

Basu Swastha dharmmesta, T. Hani Handoko, 2000, Manajemen Pemasaran “Analisa perilaku konsumen “. Edisi pertama cetakan ketiga. BPFE – Yogyakarta, Yogyakarta

Handi Irawan. (2002). 10 Prinsip Kepuasan Pelanggan. Jakarta: PT Gramedia.

Keller. (1993). How to manage brand equty. Jakarta: gramedia

pustaka.

Kotler, Philip dan Keller, Kevin Line. 2007. Edisi Bahasa Indonesia, Manajemen Pemasaran ,Jilid 1, Ed 12,PT Indeks.

Setiadi, N. J. (2003). Perilaku Konsumen : Konsep dan Implikasi untuk Strategi dan Penelitian Pemasaran. Jakarta: Prenada Media

Sutisna dan Pawitra. (2001). Perilaku Konsumen dan Komunikasi Pemasaran. Jakarta. PT. Remaja Rosdakarya.

Ferrinadewi, Erna. (2008). Merek dan Psikologi Konsumen, Implikasi pada Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Graha Ilmu.

Lupiyoadi dan Hamdani, 2006. Manajemen Pemasaran jasa Edisi kedua. Penerbit Salemba Empat: Jakarta.

Assauri, Sofjan. 2004. Manajemen Pemasaran. Jakarta: Rajawali Press.

Kotler, Philip and Gary Armstrong. 2008. Prinsip-prinsip Pemasaran. Edisi. 12. Jilid 1. Jakarta: Erlangga.

Tjiptono, Fandy, 2008, Strategi Pemasaran, Edisi 3, ANDI: Yogyakarta.

Augusty, Ferdinand. 2006. Metode Penelitian Manajemen: Pedoman Penelitian untuk skripsi, Tesis dan Disertai Ilmu Manajemen.

Semarang: Universitas Diponegoro.

Swastha dan Irawan, 2005, Asas-asas Marketing,Liberty,Yogyakara

Mowen, John. Michael Minor. 2002. Perilaku Konsumen. Jakarta. Erlangga.

Tjiptono, Fandy, 2008, Strategi Pemasaran, Edisi 3, ANDI: Yogyakarta.

Djasmin saladin, 2004, Manajemen pemasaran Edisi ke-3, Bandung.

Tatik Suryani, Perilaku Konsumen Implikasi Pada Strategi Pemasaran, (Yogyakarta: Graha. Ilmu, 2008).

Kuncoro, Mudrajad. 2003. Metode Riset untuk Bisnis & Ekonomi. Jakarta.

Ghozali, Imam. 2006. Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS. Semarang: BP Undip. arta: Erlangga.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Lisensi Creative Commons
Ciptaan disebarluaskan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi-BerbagiSerupa 4.0 Internasional.

Jurnal Aplikasi Manajemen dan Inovasi Bisnis (JAMIN). e-ISSN. 2621-3230, Editorial Office: Jl. Cengger Ayam 1/5, Kota Malang, email. prodimanajemen@stiekma.ac.id, Contact Person (Fahmi), 081945122221.